2015. július 9., csütörtök

Hallal töltött padlizsán

Nyáron használhatjuk fel a legtöbb friss zöldséget és gyümölcsöt a főzéshez. A zöldségesnél, a piacon rengeteg szezonális terméket találunk. A mai ebédhez padlizsánt vettem. 

Hallal töltött padlizsán
Hozzávalók: 
1 közepes padlizsán, 20 dkg halfilé (tőkehal vagy hekkfilé vagy lazac vagy...) 0,5 főzőtejszín, 1 dl tej, 1 teáskanál étkezési keményítő, 1 kisebb tojás, 1 evőkanál friss vágott kapor, olívaolaj 

A padlizsánt félbevágtam, a belét kanállal kissé kivájtam, majd a felezett padlizsánokat belével lefelé serpenyőben kevés olajon elősütöttem. Ez kb. 5 percet vett igénybe. Nekem tőkehalfilé volt a hűtőben, amit 1x1 cm-es kockákra vágtam. 
A tejszínt és a tejet összeforraltam, sót adtam hozzá, beletettem a halkockákat és a vágott kaprot. Addig főztem, amíg a hal megfő, ez kb. 2-3 perc. A keményítőt kevés vízzel elkevertem, hozzáadtam a tejes-tejszínes halhoz és összefőztem. (forralni már nem szabad)
Hagytam kihűlni, ezután hozzáadtam a tojást és fakanállal elkevertem. A tölteléket a padlizsánba töltöttem, és 180 fokos sütőben tettem 25 percre. 
Melegen tálaltam zöld vegyes salátával. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése