2015. július 10., péntek

Ricottás-joghurtos ribizlitorta

Erika kolléganőm rengeteget emlegeti a joghurtos ribizlitortát, mely nagyon lágy, krémes, könnyű és fenséges. És tényleg! Héten az egyik közösségi oldalon meg is osztotta a torta receptjét, és mivel szabadságomat töltöm neki is láttam elkészíteni. Aki ismer, tudja, ha találok egy jó receptet, azt rögtön a saját ízvilágomra átformálva készítem el, kicserélek vagy hozzáadok egy-két alapanyagot. Így tettem most is, a túrót ricottára, a margarin/vajat vajas ízű margarinra, a babapiskótát ameretti, olasz aprósüteményre és kakaós teljes kiőrlésű kekszre cseréltem. Íme a mű!
Ricottás-joghurtos ribizlitorta
Hozzávalók: 
2 dl joghurt, 25 dkg ricotta, 1/2 csomag vaníliás cukor, 8 dkg cukor, 5 dkg vajas ízű margarin (szobahőmérsékletű), 2 teáskanál zselatinpor, 0,75 dl víz, 15 dkg ribizli, 2,5 dkg amaretti, 2,5 dkg kakaós teljes kiőrlésű keksz

Ricottás-joghurtos ribizlitorta
Először is a ribizliszemeket villával leszedegettem a száráról, megmostam és papírtörlőn megszárítottam. A ricottát, joghurtot és a vaníliás cukrot habverővel kikevertem. Egy másik tálba a cukrot a vajas ízű margarinnal habosra kevertem, majd cukros margarinhoz adtam a ricottás, joghurtos masszát és jól összekevertem. 
A zselatint a vízzel lassú tűzön folyamatos keverés mellett felmelegítettem, de csak addig míg az edény alján elkezdett gyöngyözni a folyadék. Levettem a tűzről és további keverés mellett langyosra hűtöttem. Hozzáadtam egy evőkanál ricottás masszát és elkevertem, majd még egyszer megismételtem. Az egészet a ricottás krémhez öntöttem, simára kevertem.Végül hozzáadtam a ribizlit.  

Az amarettit és a kekszet kemény falú zacskóba tettem és nyújtófával összetörtem. 

A torta elkészítéséhez műanyagtorta formát használtam, melyből ki kell "fordítani" a tortát, ezért először a ricottás-ribizlis krémet öntöttem a formába, és megszórtam az ameretti-kekszes morzsával és egy éjszakára hűtőszekrénybe tettem. 

Ha kapcsos tortaformát használunk, akkor először az ameretti-kekszes morzsát tegyük a forma aljára, és erre tegyük óvatosan a ricottás krémet. 

Tálalás előtt friss ribizliszemekkel díszítettem. 
Ricottás-joghurtos ribizlitorta

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése