2015. december 6., vasárnap

Brokkolikrémleves baconchipssel

Tegnap nagyon gyorsan, rövid időn belül kellett ebédet készítenem, mivel adventi díszeket készítettem, és utána barátnőmmel volt IKEA-s találkozóm. Ezért egyszerű krémlevest főztem, valamint halat sütöttem. 
Brokkolikrémleves baconchipssel
Hozzávalók: 
25 dkg brokkoli, 10 dkg burgonya, 1 kis fej vöröshagyma (4-5 dkg), 2 evőkanál olívaolaj, só, bors, 1/2 teáskanál só nélküli ételízesítő, 0,5 dl tejszín, 4 szelet bacon 

Brokkolit megmosom, rózsáira szedem, a burgonyát meghámozom és kisebb kockákra vágom, a vöröshagymát megtisztítom, félbe vágom és felszeletelem. Olívaolajon a vöröshagymát üvegesre párolom, majd hozzáadom a burgonyát és 1-2 percig tovább párolom. Végül hozzáadom a brokkolit, felöntöm 6 dl vízzel. Felforralom, ezt követően adom hozzá az ételízesítőt, sózom, borsozom és puhára főzőm. 

Közben a bacont 2 cm darabokra vágom. Serpenyőt felhevítem és bacon szeleteket megpirítom. Amikor kezd barnulni a széle, már kész is. Papírtörlőre szedem. 

Leveszem a tűzről és botmixerrel pürésítem. Visszateszem a gáztűzhelyre, majd hozzáadom a tejszínt és alacsony lángon összefőzöm, de már nem forralom. 

Meleg tálalom és a tetejére baconchipset szórok. 







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése