2015. február 22., vasárnap

Sült sajt zöldbabbal és bulgurral

Újból egy gyors vacsora! Kezdő háziasszonyok is könnyedén elkészíthetik.

Sült sajt zöldbabbal és bulgurral
Hozzávalók:
2 evőkanál bulgur, 12 szál (kb 5 dkg) zöldbab, 2 szelet bacon, 25 dkg ementáli sajt (egyben), fél gerezd fokhagyma, 1 evőkanál olívaolaj, 2 kávéskanál ételízesítő, 1 csapott kávéskanál szárított petrezselyemzöld, só

Bulgur műanyag tálba öntöttem, összekevertem 1 teáskanál ételízesítővel és a szárított petrezselyemmel. Felöntöttem annyi forró vízzel, hogy a bulgurt ellepje és lefedtem egy tányérral.
Kisebb lábasban 2 dl vizet forraltam 1 teáskanál ételízesítővel és pici sóval. Beletettem a megtisztított zöldbabot és 8 percig főztem.Tányérra szedtem a zöldbabot. 
Bacon szeleteket kettőbe vágtam és mindegyik szeletre 3 szál babot helyeztem és feltekertem. 
Közben a bulgurt megkevertem, és 15 másodpercre a mikróba tettem, felmelegítettem és újból lefedtem a tányérral. 
Egy serpenyőben kis lángon olívaolajat melegítettem, melybe beletettem a felkarikázott fokhagymát, kicsit megfuttattam és belehelyeztem a zöldbabos tekercseket, majd enyhén megpirítottam. 
Egy másik serpenyőt zsiradék nélkül nagy lángon felhevítettem és a két szeletre vágott sajtot belehelyeztem. Pár percig sütöttem az egyik oldalát, majd megfordítottam és a másik oldalát is. 
Ennyi idő alatt a bulgur is megpuhult. Kb. 30 percet vett igénybe az elkészítése és már tálalhattam is. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése