2015. május 10., vasárnap

Három pelyhes kifli

Szeretem a mindenféle adalékanyagtól mentes, egészséges alapanyagokból készült pékárút, ezért gyakran készítem itthon. 

Három pelyhes kifli
Hozzávalók 8 darabhoz: 
15 dkg tönkölybúza fehér liszt, 15 dkg tönkölybúza teljes kiőrlésű liszt, 10 dkg zab-, tönkölybúza-, rozspehely (vegyesen), 1 csapott teáskanál só, 2 dkg élesztő (friss), 5 dkg olvasztott vaj, 2 dl + 1 evőkanál langyos tej, 1 tojás

A liszteket és pelyheket tálba mérem. Belekeverem a sót, hozzáadom az olvasztott vajat és a langyos tejet, rámorzsolom az élesztőt. Alaposan kidagasztom, ha keménynek találom, adok hozzá még egy evőkanál tejet. 
A tésztát letakarom és meleg helyen duplára kelesztem. Lisztezett deszkán, 1/2 cm vastag, kör alakúra kinyújtom és 8 cikkre vágom. A hosszabbik oldaluknál a cikkeket szorosan feltekerem.Sütőpapírral bélelt tepsire teszem, konyharuhával letakarom és 20 percig meleg helyen kelesztem. A tojást felverem és kelesztést követően a kifliket megkenem. 
A sütőt 200 fokra előmelegítem, a sütő aljára egy kis tálba vizet teszek, majd beteszem a kifliket. 25 percig sütöm, majd rácsra szedem, enyhén megkenem vízzel, letakarom konyharuhával és kihűtöm. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése