2015. január 20., kedd

Cukkinilepény

Ez egy egyszerűen, gyorsan elkészíthető étel. Salátával kitűnő vacsora!

Cukkinilepény
Hozzávalók:
20 dkg cukkini, 10 dkg túró, 10 dkg reszelt sajt (nekem Óvári volt itthon), 2 egész tojás, 1 teáskanál szárított petrezselyem, só, bors, 18 db (kb. 8 dkg) Korpovit korpás keksz, 3 dkg vaj, 2 evőkanál tej. 

Cukkinit lereszeltem és enyhén megsóztam. Cukkinit a sóban állni hagytam addig még a többi hozzávalót elkészítettem. A kekszet egy erős zacskóba tettem és nyújtófával apróra törtem. Hozzáadtam az olvasztott vajat és tejet, jól összekevertem és egy jénai tál tetejét (de lehet pite sütő forma is) kibéleltem vele és enyhén a jénai falához nyomkodtam a vajas, tejes kekszet. 
A túrót a tojásokkal, sóval, borssal, petrezselyemmel habosra kevertem, majd hozzáadtam a reszelt sajtot is és tovább kevertem. Végül a cukkiniből kinyomkodtam a levét, és a cukkinit a túrós masszához adtam. Összekevertem és a keksz tetejére halmoztam, elsimítottam, majd enyhén megszórtam reszelt sajttal. 

Cukkinilepény
200 fokon előmelegített sütőben fél óra alatt készre sütöttem. 

Rukkolával és hónapos retekkel tálaltam. 





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése