2015. január 1., csütörtök

Lencsés sertésraguleves

Az év első napján mi mást is főzhettem volna mint lencsét és malachúst :)
Lencsés sertésraguleves
Hozzávalók:
20 dkg sertéskaraj, 10 dkg áztatott lencse, 3 dkg bacon, 1 evőkanál olívaolaj, fél fej vöröshagyma, 1 gerezd fokhagyma, 1 szál sárgarépa, 1 szál fehérrépa, 1 kis darabka zeller, 1 babérlevél, 1 evőkanál tönkölybúza fehérliszt, 2 púpos evőkanál tejföl, őrölt bors, só, 1 kávéskanál szárított petrezselyem 

A lencsét forró vízben áztattam egy órán át. A vöröshagymát, fokhagymát apró kockákra, a sárgarépát, fehérrépát, zellert vékony csíkokra vágtam. A bacont 1,5 centis csíkokra, a karajt ugyancsak 1,5 centis kockákra daraboltam. Az olívaolajon a bacont megpirítottam, majd rászórtam a felaprított vöröshagymát, fokhagymát, és pár percig tovább sütöttem. Ezután beletettem a karajt, majd pár perc múlva a sárgarépát, fehérrépát, zellert és tovább pirítottam. Ezt követően annyi vízzel felöntöttem, hogy éppen ellepte. Frissen őrölt borssal, sóval és babérlevéllel fűszereztem. Közepes tűzön félpuhára főztem. A lencsét leszűrtem és a levesbe szórtam, majd felöntöttem újból annyi vízzel, hogy ellepje. A lisztet a tejföllel összekevertem. Amikor a levesben minden megpuhult, egy merőkanállal kevés levest szedtem a tejfölös habarásra és összekevertem, majd egy újabb kanállal öntöttem rá, és megint összekevertem. Végül a habarást a levesbe öntöttem, összekevertem és a levest megszórtam petrezselyemmel. Újból sóztam, borsoztam. Amint felforrt levettem a tűzről és már tálaltam is. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése