2014. augusztus 13., szerda

Tejberizs Kriszti módra

A tejberizsről nekem először mindig a menzán elfogyasztott tejben roppanósra főtt rizs jut eszembe kakaószórással, amiben mindig ropogott a kristálycukor. Igazából sosem rajongtam érte, de jó gyerek módjára mindig megettem. Viszont az otthon készített tejberizst mindig is imádtam, amit a mai napig rendszeresen csinálok. A kóstolásra megmaradt desszertboros őszibaracklekvárral pedig fenséges finomság :)
Tejberizs
15 dkg rizottó rizst 2 dl vízben pici sóval felteszek főzni. Amikor a rizs felszívta a vizet, öntök hozzá tejet és megkeverem, amikor a tejet elszívta, megint öntök hozzá. Belereszelem fél citrom héját, teszek hozzá 1 csomag vaníliás cukrot és 1 evőkanál barna cukrot és lassú tűzön tovább főzöm. Folyamatosan mindig öntök hozzá tejet, összesen 3 dl tejet használok fel. Közben 1 tojást szétválasztok, a tojássárgáját habosra keverem 2 evőkanál barna cukorral és jól elkeverem 1 dl tejjel. A tojásfehérjét pici sóval kemény habbá verem. Tejben megfőtt rizshez keverem a tojásos cukros tejet és nagyon alacsony lángon folyamatosan 1-2 percet kevergetem, majd leveszem a tűzről és a habbá vert tojásfehérjét belekeverem. Fedővel lefedem és állni hagyom. A desszertboros őszibaracklekvárral 
http://gasztrovarazslat.blogspot.hu/2014/08/desszertboros-oszibaracklekvar.html
tálalom. Kb. 25 perc alatt elkészül. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése