2014. augusztus 5., kedd

Túrós rudacskák

Elutazom és a hosszú úton során mindig jól esik egy kis csipegetni való. Édesanyám régi receptje jutott eszembe, amit anno gyerekkoromban kempingezések alkalmával vagy baráti összejövetelekre rengeteget készítettünk. Ma kicsit újragondolva sütöttem meg. 
Túrós rudacskák
A hűtőszekrényemben 10 dkg túrót találtam. Adtam hozzá 10 dkg margarint, 5 dkg teljes kiőrlésű tönkölybúza lisztet, 5 dkg tönkölybúza fehérlisztet és 1 kávéskanál sót. Gyorsan összegyúrtam és fél órát pihentettem a hűtőben, majd lisztezett deszkán 3-4 mm vastagra kinyújtottam, megkentem felvert tojással, reszeltem rá parmezán sajtot és derelyevágóval 1 centis csíkokat vágtam. A csíkokat további 6-8 centisekre vágtam, tepsire fektettem és 180 fokra előmelegített sütőben 20 perc alatt megsütöttem. Rácsra szedtem és kihűtöttem. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése