2014. szeptember 17., szerda

Keszeg sütve

Vasárnap a piacon jártam, a halas pult előtt sétáltam el, mikor megláttam, hogy frissen tisztítják a keszegeket. Rögtön kedvet kaptam a halsütéshez. A keszeg egy igazán ízletes húsú hal, de tudom, mindenkinek először a rengeteg szálka jut eszébe róla. Pedig a keszeg irdalásával, vagyis szálkátlanításával meg tudjuk oldani ezt gondot. Minél sűrűbben irdalunk a hal egész hosszában 2-3 milliméterenként, annál jobban átvágjuk az Y alakú szálkákat. A fejénél, a kopoltyú mögött kezdjük el egészen a farokig, a hal gerincéig vágjunk a húsba. Ha jól csináljuk minden egyes vágásnál apró roppanásokat hallunk. 
Keszeg

A jól irdalt keszegeket megsózzuk kívül-belül, majd paprikás lisztben megforgatjuk. Bő, forró napraforgóolajban süssük ki 5-6 perc alatt..

Sült keszeg

1 megjegyzés:

  1. Bocsánat Krisztina ,de ez hamis sült keszeg . :-) Szerintem ez a hal kárász ,ami nagyon finom ,de a keszegnek teljen más íze van .Kellemes ünnepeket ! Domokos Antal

    VálaszTörlés