2014. szeptember 28., vasárnap

Vadlazac vajas zöldbabbal és petrezselymes kuszkusszal

Tegnap barátnőm elmesélte, hogy párja lazacot sütött és isteni finomra sikerült neki. Olyan élvezettel beszélt róla, hogy nekem ma mindenféleképpen lazacot kellett készítenem.
Vadlazac vajas zöldbabbal és petrezselymes kuszkusszal
Kivettem a fagyasztószekrényből két vadlazac szeletet, amikor kiengedett lemostam és szárazra töröltem, majd sóval, borssal és 2 evőkanál frissen facsart citromlével és reszelt citromhéjjal ízesítettem.. Egy lábosba vizet forraltam egy kis kanál sóval, beletettem a zöldbabokat, és 10-12 perc alatt megfőztem. Közben 10 dkg kuszkusz megsóztam, borsoztam, ráöntöttem 3 dl felforralt vizet és befedtem egy tányérral. A kuszkusz az egyik olyan köret, melyet főzés nélkül el lehet készíteni. 10 perc elteltével már kész is a köret, melyhez apróra vágott petrezselymet adtam.
2 gerezd fokhagymát megtisztítottam és karikákra vágtam. Elővettem két serpenyőt, mindkettőben 1-2 dkg vajat olvasztottam és beletettem a darabolt fokhagymákat. A fokhagyma elkezd pirulni, kiveszem és az egyik serpenyőbe a párolt zöldbabot teszem, a másikba pedig a fűszerezett vadlazac szeleteket. Figyeljünk arra, hogy a lazacot mindig a bőrös oldalával kezdjük el sütni és amikor már félig kezd fehéredni, akkor fordítsuk meg. Minden oldalán 3-4 percig süssük, de ez függ a lazac vastagságától is. Vigyázzunk arra, hogy ne pároljuk mert akkor szétesik, de ne is égessük meg. 
Már tálalhatjuk is! Kb. 30 perc alatt elkészíthető akár vacsorára akár ebédre. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése