2014. szeptember 6., szombat

Tőkehal filé cukkini ágyon, vajas mártással

Jelentkeztem a Konyhafőnök című műsorba, igaz nem sikerült bejutnom, de azért pár este megnéztem a műsort a tévében. Pénteken este Michelin-csillagos magyar séf készített egy halas főfogást. Nagyon megtetszett, de mivel nem szerettem volna egy nagyobb bevásárlásba kezdeni, ezért a hűtőmben megtalálható alapanyagokból készítettem el és ez lett belőle :)
Tőkehal filé cukkini ágyon, vajas mártással 
Egy 25 dekás cukkiniből vékony szeleteket vágtam, úgy hogy a magos része egyben maradjon. A vékony szeleteket vékony csíkokra daraboltam, olyan lett mint a spagetti tészta. A magos részét apró kockákra vágtam. 25 dkg tőkehal filét 4 részre vágtam. Egy serpenyőben olivaolajat melegítettem és beletettem a hal szeleteket. Sóztam, borsoztam és megszórtam kaporral, valamint adtam hozzá egy teáskanál vajat és készre sütöttem, de úgy hogy a hal ne száradjon ki. 
Közben egy közepes vöröshagymát megtisztítottam, majd vékony szeletekre vágtam. 2 dkg vajon megpároltam, sóval és borssal ízesítettem, majd felöntöttem 0,5 dl száraz fehérborral és egy teáskanál fehér balzsamecettel és még 5 percig főztem. Főzést követően leszűrtem és visszaöntöttem a serpenyőbe, majd folyamatosan 5 dkg kockára vágott hideg vajat tettem bele, de nem hagytam hogy felforrjon, csak szépen lassan melegítettem. 
Egy evőkanál vajon a cukkinit megfuttattam, hogy még roppanós maradjon, sóval, borssal ízesítettem. 
A cukkini kockákhoz felkockáztam egy egész paradicsomot, de kiszedtem a magos részét. Feldaraboltam 6 nagy levél bazsalikomot és kockákhoz adtam. Sóval, borssal, olivaolajjal és fehér balzsamecettel ízesítettem. 
Nagyon munkaigényesnek tűnhet, de kb. 40 perc alatt elkészült. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése