2014. november 1., szombat

Sült kacsaszárnytő párolt lila káposztával

Tegnap korán reggel a piacon jártam, virágot kerestem, de közben a hentes pultok felé is elsétáltam. Ekkor találtam az akciós kacsaszárnytőre. Teljesen biztos voltam benne, hogy ma megsütöm és lila káposztát párolok hozzá :)

Sült kacsaszárnytő párolt lila káposztával 
Hozzávalók a sült kacsaszárnytőhöz
4 darab kacsaszárnytő, 1 kávéskanál mustár és paprikakrém, só, 1 dl víz 

Előző este a kacsaszárnytöveket bepácoltam mustárral és paprikakrémmel, majd megsóztam. Műanyag edénybe tettem, lefedtem és egész éjszakára hűtőszekrényben pácoltam. Másnap tepsibe tettem és 1 dl vízzel meglocsoltam, lefedtem alufóliával és közepes hőfokon elkezdtem sütni. Amikor a kacsaszárnytövek megpuhultak, levettem a tepsiről az alufóliát és magasabb hőfokon tovább sütöttem, vigyázva, hogy ne égjenek meg. 
Sült kacsaszárnytő 
Hozzávalók a párolt lila káposztához
0,5 kg lila káposzta, 2 evőkanál olívaolaj, 5 teáskanál barna cukor, 1 teáskanál só, 4 evőkanál víz, 1 mokkáskanál köménymag, 0,5 dl vörösborecet

A lila káposztát vékonyan felszeletelem, egy nagyon lábosba teszem. Ráteszem az olívaolajat, barna cukrot, sót, köménymagot és a vizet. Lassú tűzön elkezdem párolni. A káposzta féli megpárolódott, hozzáöntöm a a vörösborecetet és tovább párolom, de figyelek arra, hogy roppanós maradjon. 
Párolt lila káposzta
Barna sörrel kiváló fogás! :) 
Sült kacsaszárnytő és párolt lila káposztával

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése