2014. november 30., vasárnap

Mézeskalács adventi dísz

Múlt hétvégén megvettem a Nők Lapja konyha desszert kiadását és esténként elmélyülten lapozgattam. Találtam benne mézeskalács receptet, mézeskalács díszeket, karácsonyi gyertya díszítést és ezek adták a mézeskalács adventi dísz elkészítéshez az alapötletet. 
Mézeskalács adventi dísz
Mézeskalács receptje:
34 dkg búzaliszt, 12 dkg vaj, 20 dkg méz, 2 tojássárgája, 1 teáskanál szódabikarbóna, csipet só, 2 teáskanál mézeskalács-fűszerkeverék

A cukormázhoz:
1 tojásfehérje és 20 dkg porcukor, zöld ételszínezék 

Díszítéshez: ánizs, fahéj, szárított narancs, szárított alma, aranyszínű zsinór, ragasztópisztoly 

A mézeskalács alapanyagokat kimértem egy nagy tálba, és a robotgép dagasztókanalával összedolgoztam, majd kézzel összegyúrtam még a tészta össze nem állt. Fóliába csomagoltam és 24 órára hűtőszekrénybe tettem. Egy őzgerincforma külső felét sütőpapírral beborítottam. 
Másnap alaposan kilisztezett deszkán a tésztát enyhén összegyúrtam és 5 mm vastagságúra nyújtottam.
Mézeskalács 
A kinyújtott tésztából akkora darabot vágtam, mely befedte az őzgerincformát. 
Mézeskalács adventi dísz
4 helyen kiszúrtam a tésztát a gyertyatartóval. 
Mézeskalács adventi dísz
180 fokos előmelegített sütőben 25 percig sütöttem. Figyelni kell arra, hogy a tészta ne égjen meg. 
Az őzgerincformán hagytam kihűlni, majd levettem róla és beszúrtam a gyertyatartókat. 

Mézeskalács adventi dísz
A maradék tésztát újból nyújtottam és karácsonyi díszítőszaggatókkal kiszaggattam. 
Mézeskalács formák
Sütőpapírral bélelt tepsire fektettem, majd 180 fokon 8 percig sütöttem. 
Mézeskalács formák
A tojásfehérjét kissé felvertem, majd apránként hozzáadtam a porcukrot és kemény habbá vertem. Kivettem belőle egy evőkanálnyit és a zöld ételszínezővel megfestettem. Nejlon zacskóba töltöttem, kivágtam olló a zacskó végét és a kihűlt mézeskalács formákat megrajzoltam vele. 

A formákra rászáradt a tojásfehérje, elkezdtem a adventi dísz alapformáját kidíszíteni ánizzsal, fahéjjal, szárított naranccsal és almával. A díszeket ragasztópisztollyal rögzítettem. 
Mézeskalács adventi dísz

Mézeskalács adventi dísz 





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése